Lehed

neljapäev, 19. jaanuar 2017

Mida õpetaksin oma lastele? (18-19/30)

Järgmiseks ülesandeks on kirjutada oma viimase aja lemmiklauludest, aga kuna ühel päeval sai lauludest juba räägitud, siis kordama ei hakka: LINK

Järjekorras 19. ülesanne on aga kirjutada kolmest asjast, mida sooviksin oma lastele õpetada.

Hooli loodusest
Ma hakkan kindlasti oma last viima metsaradadele, rabadesse, merele - nii nagu käisin ka mina ja sain oma armastuse looduse vastu. Looduses viibimine on üks soodsamaid ja positiivsemaid meelelahutusviise. Sellel on rahustav ja silmaringi avardav toime. Lisaks sellele, et looduses käimine pakub meeldivaid elamusi, tahan, et minu laps teaks, et looduse ja loomadega tuleb hästi käituda - prügi käib prügikasti, loomi ei kiusata ja nii edasi.

Hooli perekonnast
Soovin, et minu laps teaks, et perekond on tema tugisammas ükskõik mis olukorras. Et ta teaks, et mulle (ja perele üldiselt) võiks kõike rääkida, mis hingel on. Et meie vahel valitseks usaldus. Kindlasti tuleb lapse elus perioode, kui varjaks asju vanemate eest ja pöörduks mures ja rõõmus pigem sõprade poole, kuid loodan, et hingesopis ta teab, et ta ema on tema tugi, kuulaja ja suurim fänn.

Hooli teistest inimestest
Soovin talle rääkida, kuidas teistega arvestada. Et vähem eelarvamusi ja vähem konfliktidesse laskumist teeb sageli head. Rohkem sõbralikkust ja austust nii poiste kui tüdrukute vastu. Seda on keeruline sõnadesse panna, aga oma mõtetega juhindun isiklikest kogemustest. Olen kohanud igasuguseid inimesi ja jõudnud järeldusele, milliseid tõekspidamisi sooviksin oma lapsele
edasi anda. Vähemalt saan talle enda mõtteid jagada, lootuses, et ka keerulisemas mässulises eas jäävad põhitõed ikka pidama.




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar